Iryo – Новите високоскоростни влакове на Испания я превръщат в железопътна столица на Европа!
Днес 25.11.2022 стартира Iryo – най-новата компания, навлязла на пазара на бързи влакове в Испания, който вече е доста претъпкан. Той ще направи своя дебют по маршрута между Мадрид и Барселона (с междинна спирка в Сарагоса).
От 31 март 2023 г. ще започне маршрутът Мадрид-Кордоба-Севиля-Малага, а по-късно, в средата на 2023 г., маршрутът до Албасете и Аликанте.
Всички те ще се управляват от италиански влакове ETR 1000, последен модел на известната Frecciarossa.

Три или четири конкурентни, които изглежда не само ще подобрят възможностите на пътниците, но и (да се надяваме) ще намалят цените. Към държавния превозвач Renfe се присъедини френският Ouigo през 2021 г. и незабавно стартира свой собствен нискотарифен клон Avlo.
С пристигането на iryo това прави три официални конкурента, но четири конкуриращи се марки – което прави Испания първата страна в Европа, която има толкова много високоскоростни опции.


Iryo е собственост на някои големи играчи: италианския държавен железопътен оператор Trenitalia, испанската инфраструктурна компания Globalvia и Air Nostrum, испанска авиокомпания.
Интериор и екстри
Влаковете имат четири класи на пътуване, интригуващо наречените Inicial, Singular, Singular Only You и Infinita.
Iryo се различава от своите конкуренти поради гъвкавостта , която предлага, когато става въпрос за промяна на датата и часа на резервираните пътувания.
Три от тях са пригодени за бизнес пътници, се казва в изявление на компанията, но всички седалки на борда ще имат USB и стандартни електрически контакти, индивидуални подлакътници и безплатен 5G Wi-Fi.


Потребителите ще могат да избират между четири различни тарифи според предлагания лукс и екстри.
КЛАС Infinita: отличава се от останалите с големите комфортни седалки (2-1 на ред), както и с премиум гастрономията и достъпа до бар и салона.
Singular Only You КЛАС: също с много комфортни седалки и достъп до салона и по-базова гастрономическа селекция.
Singular КЛАС: има комфортни седалки, конфигурирани за 2-2 и опции за хранене.
Inicial КЛАС: също предлага комфортна седалка в конфигурация 2-2 и мобилен бар. По евтините планове разполагат със сгъваема масичка за засуска или работа на лаптопа си и удобна стойка за краката.

Бордовото меню, Haezea (което означава „вятър“ на баски език), ще бъде пълно със сезонни съставки и „здравословни опции“, приготвени на място, казват от компанията.
Плановете, които не включват кетъринг обслужване, разполагат с бар обслужване на борда.


Iryo стартира с трансфери между Мадрид, Барселона и Сарагоса и ще продължи на 16 декември с Мадрид, Куенка и Валенсия.

Очакват се още маршрути през 2023 г.: връзки до Севиля, Малага, Кордоба и Антекера на 31 март и Аликанте и Албасете на 2 юни.
Компанията е подписала споразумения за предлагане на комбинирани билети и пътувания с Cercanías (регионални системи на метрото) и Air Europa.
Целта е да управлява 30% от високоскоростните услуги в Испания и да превозва осем милиона пътници годишно.
Пристигането на Iryo ще увеличи значително конкуренцията при висока скорост и това ще донесе само предимства за нас, пътниците. Тази нова опция за пътуване с комфорт и първокласни услуги е добре дошла, за да се противодейства на факта, че последните развития във въздушния транспорт и влаковете намалиха комфорта и услугите, много пъти без да намаляват цените.

Всички изброени класове на пътуване имат интернет връзка и контакт и USB-C за зареждане на смартфон или друго мобилно устройство.
Кога ли ние в България ще можем да се похвалим поне с частица от тези удобства, бързина, чистота и комфорт?